måndag 4 januari 2010

Hej!




Oj vad tiden går fort när man har roligt.
Här åks det skoter och åter skoter, det är så härligt.


På söndag åker vi upp till Sälen, då får vi åka ännu mera skoter.
Härligt :)

***************


I morrn ska vi åka till V-ås och inhandla termobyxor till min kära sambo, men sen fick ju jag ett presentkort på panduro och dit ska jag gå och inhandla en del grejer, det ska också bli jätte kul :)

Sen måste jag lämna in mina glasögon så dom blir raka igen ( blivit lite snea när man har hjälm på sig när man åker skoter).

Sen när vi kommer hem har jag mina funderingar på att städa bort en del jul, vill inte ha allt kvar när man kommer hem från Sälen, det kan nog vara skönt att ha det gjort.

***************

Julen och Nyåret har varit jätte bra.
Nyårs afton var vi till grannarna.
Vart bjudna på tre rätters, hon hade arbetat på, jätte gott.
Till förrätt var det paj med västerbotten ost i och rysk kaviar, creme fraiche och rödlök, till huvudrätt så var det en inbakad filè med svamp, ost och något mer som inte jag kommer ihåg, men jätte gott.
Och till efterrätt var det hemgjord vaniljglass, granatäpple som var in kokt med något jätte gott, grenadin och socker tror jag med citron smak och citron skal som dekoration(färgade röda), men allt var så jätte gott. Tack grannarna, ni är helt underbara, kram på er.
Så här såg efterrätten ut.

***************


Hoppas ni har haft det bra.

Vi hörs
Kramar ;)

Vänner, vänner,.......
Vad ska man säga?...

2 kommentarer:

Stina sa...

Härligt med skoter. Gubben var ut med Sally igår. Hon älskar skoter...knäpphunden man har.:-) Kram Stina

Uttan sa...

Kul Ni har med skoter åkning.
Åker Ni inte förbi här nån gång?
Hör av er i så fall så får jag sätta på kaffet.
Klart Jimmy måste ha rejäla byxor.
Vilken kalas mat Ni blev bjudna på inte illa.
Hoppas Ni får det bra i fjällen för våran del blir det inget fjällande än.
Kör försiktigt!
Kram!