måndag 18 januari 2010

Sälen!

Fin utsikt.

Hallojsan!
Nu är man på hemma plan igen, fast jag skulle nog vilja vara borta ett tag till.
Denna Sälen vecka har varit jätte underbar.
Vi har unnat oss mat ute varenda dag, så gott som.
Frisklufts intaget har varit enormt mycket. I början av vecka hade vi sol -4 grader i Tandådalen, men i Sälen var det -25 och vid Högfjälls hotellet -17, så vi bodde på solsidan:)

Här kommer lite bilder från det vi gjorde:

Här åt vi soppa, våfflor och varm choklad med grädde och chokladsås, mmm.

Elin kör miniskoter.

Fina trän dom har i Tandådalen ;)

Här bodde vi :)

Varmt i stugan :)

Här skulle vi titta på älgar;)

Vi trodde det inte skulle vara så intressant, men det var det.
Det är inte varje dag man klappar älgar precis :)

Visste ni att älgar äter banan?.....

Sen var det grillning efter rundturen( på bilden holländare)

Skoter åkning (lite kallt och dimmigt)
Elin och Desirè sitter i pulkan.


Grannarnas ekipage :)


Fjällstugan vi kom till för att värma oss och dricka lite varm choklad.

Nödig, hmm, det var kallt :)

Det var en del bilder från Sälen veckan, som sagt helt underbar, hoppas få göra om
det igen.

Tack S och R som är i Thailand och har det bra, ni är underbara. Många kramar från oss.

**********

Och i dag har jag haft det roliga.....
All tvätt.......hmmm det är inte roligt, men, men, jag hade även julen som skulle städas ut också, det hann jag inte innan vi åkte.
Men nu är det gjort, jag hann även möblera om i vardags rummet (nu är jag nöjd med det), ni får se bild på det sen.

Hoppas ni har haft det bra

Kramar ;)


3 kommentarer:

Stina sa...

Så härligt och mysigt ni har haft det.:-) Kram Stina

Uttan sa...

Vilka underbara dagar Ni haft.
Det är verkligen hel mysigt där uppe och jag längtar dit men det ser inte ut att Vi kommer i väg nått. Det är inte läge för det det är för mycket annat.
Så fick ni mera snö när Ni kom hem och mera vinter.

Kram!

Leila sa...

Förstår dig att du ville vara kvar. Det ser helt underbart ut där upp i Tandådalen-Sälen.
Men du ska veta att vi är glada över att du kom hem =)
Ha det gott och vi ses
Kram
Leila