måndag 7 juni 2010

Halloj!

Idag hände det något riktigt hemskt, jag vart faktiskt riktigt RÄDD.

Det kluckade så dant i vårat avlopp så jag skulle koka vatten och hälla i avloppet och det hade jag gjort några gånger, men denna gång satte jag på fel platta, hmmm.......

Och på den plattan stog mina present påsar som jag hade gjort färdigt och jag märker inget, inte bra.......

Vad tror ni händer, jo hunden Freja kommer krypandes under bordet och jag tyckte att det lät som om vatten rann och får se, OPS!!!!!

Det stog lågor på spisen, grytlapparna brann, fläkten vart svart och brandlarmet började tjuta..
hmmm.....,hmmmm, vad har jag nu gjort!

Hitta det största grytlocket i kastrullskåpet och kvävde elden och det gick bra, men det har ju kunnat sluta värre.
Men det fanns inga present påsar kvar, dom brann upp helt, endast en liten pappers blomma hade flygit bort. Och vattnet jag skulle koka, ja..det var ju fortfarande kallt och nu skiter jag i avloppet, det får va.

Så kan det gå när man inte riktigt är med på banan.

Ja, och på banan är jag inte med.
Min sjukdom jag har, har blivit värre, så nu får jag vara hemma ett tag och hoppas att jag kan åter hämta mig igen.
Det är mina muskler som krånglar nu, dom drar i hop sig så det bli kramper.
Nacken och axeln jag har fel på tillhör tydligen min sjukdom och det går inte göra något åt det.
Jag som trodde att det var något annat, men,men.

Och alla dessa tabletter jag har fått, gör så att jag mår väldigt dåligt och det ingår också tydligen i denna sjukdom att man är över känslig mot biverkningar på mediciner.

Ja, vad ska man säga..."är huvudet dumt så får kroppen lida" och det stämmer ju faktiskt.
Jag har inte lyssnat på mig själv, har tyckt att det fungerar, men det gjorde inte det.
That`s life!

************

I helgen har männen i mitt liv satt upp ett nytt altan tak, härligt, nu är det inget durk slag längre.
Nicklas och Jimmy, målade som bara sjutton och satte upp taket, det såg så lurigt ut på himlen om det skulle regna eller inte, men det gjorde det inte. Men det gick fort med taket ;)
Dom var så duktiga =)

Och Elin och Desirè målade om lekstugan, så det var fart på alla mina kära :) Också jätte duktiga.

Och jag då!!! satt och drack kaffe, tittade på och servade med mat.

************


Hoppas ni har haft en riktigt bra helg!

Kramar =)

1 kommentar:

Uttan sa...

Oj oj oj inte bra :(
Men tur Du inte lämnade köket.
Det är lätt hänt att det blir lite galet ibland men det är av misstagen man lär sig.
Klart Du ska vara hemma och vila upp Dej det behöver Du.
Det är bra att Du låter resten av familjen jobba.

Sköt om Dej !
Kram!