torsdag 17 juni 2010

That`s life!


Hej!

Vilket fint väder det är idag, lite moln som är på ingående, men annars härligt att vakna till

Jag har mina konstiga funderingar ibland:
" det är det här med vänner.....
Varför uttalar man sig att vara vän med någon när man aldrig prata med den?.....
En vän brukar kunna ringa, hälsa på, ja...kanske kolla hur andra har det, men har man fel om man tycker att vännen kan höra av sig någon gång?......."

Oftast så ser man vad man har för vänner....
Fast man tycker nog att man ska kunna duga i vått och torrt om man är en riktig vän.

Det var en utav mina funderingar den andra tar jag någon annan dag :)
Ni får stå ut med att jag har en del konstiga funderingar, men jag tror att man måste ha det och att man måste få ut det också.
*********
I går satt jag och scrapade en hel del, var riktigt kreativ, jätte kul.

Här kommer några alster: Present korg
Grattis kort
Det var det;)

Jag kommer att öppna en lite present bod här hemma på gården, öppnas under sommaren, kommer med datum senare och berättar lite mer och visar lite bilder :)
Och det ska bli jätte kul.

*********************
Saknar!

Det är inte roligt att vara hemma från jobbet, det känns som för ett visst antal år sen när jag vart dålig.
Man märker hur snacket går.
- hon ser ju inte sjuk ut!
-stackars dom andra som får slita, för att hon är hemma! mm......
Men det är ingen som tänker på att det är för att jag har slitit på jobbet, det är därför jag är hemma.
Alla helger som jag har gått in som vikarie, och det är inte bara en helg.
Alla andra dagar som jag har jobbat extra, men vad fick man?......
Jo, nu sitter man hemma och har värk istället, det känns som om inte alla accepterar det.
Nackdelen är att det inte syns oftast är det bara familjen som ser när man inte orkar och inte har sovit, haft mycket värk, och det har jag haft i natt. Jag önskar att det syns, tex. ett brutet ben, eller.....
Det värker så mycket så att jag blir blå som tex. handleden, som i det här fallet ( det är väl det ända som syns ibland).
Det ser ut som om någon har tagit tag i mig, men det är det inte. Jag är en sån person som inte visar utåt när jag inte mår bra.
Jag försöker vara lika glad i alla fall.

Så här känns det i alla fall och jag ville berätta om det.
Och ensak till jag trivs fruktansvärt bra på mitt jobb och saknar det!
Men när det pratas så är det inte roligt!

*********************

Idag tar vi det lugnt som alla andra dagar, tänkte sitta och scrappa lite idag med.
Måste ha lite i min presentbod och visa upp, ja...hoppas på att det säljs, det är väl det som är huvudsaken och att folk kommer och gilla det jag gör.

Nu ska jag ta och dricka lite kaffe.

Hoppas ni får en bra dag!
Kramar ;)






1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj!
De idioter som snackar sån skit är inga vänner, de känner dig inte och vill bara ha något att snacka om. Sköt om dig lyssna på kroppen och doktorn. Hoppas ni får en toppen semster många kramar från grannen Ann