torsdag 3 december 2009

Hej!

I går var det fullt upp för mig, fast jag var ledig....

I går morse åkte jag fram till byn för att ta svininfluensa sprutan, och där har jag velat fram o tillbaka och inte vetat hur jag ska göra.

Men en dag så tänkte jag så här att mannen får ju inte ta sprutan och sen har jag vänner som inte får ta sprutan pga allergier, jag gör det för deras skull, inte för att jag tror att jag ska bli sjuk men jag kan bära med mig smittan, så då gjorde jag det.
Det gjorde inte nå ont och jag lever än, men jag har bara ont i muskeln där sticket togs, så värre var det inte :)
Men apropå stick, lilla D vart stucken i går av två stora getingar i foten. Dom hade krypit ner i hennes ena sko, för o sova där antar jag, men hennes fot kom o störde deras sömn, oooo, vad hon skrek o skrek innan vi hittade att det var getingar, vi trodde det var en sticka hon hade fått, hmm,... stora som bara den var dom, så jag fick ringa till fritids som dom kollade deras hall.

I dag ska jag till tandläkaren igen...nu kommer det att kosta igen....det är inte billigt att gå till tandläkaren, tänk om dom kunde rea ut dom också, typ jul rea hos tandläkaren, skulle vara jätte bra.
Sen ska jag leta efter termovantar åt lilla D och träffa dotter S. Så denna dag blir också gjord.

Men det är väldigt skönt att jag har fått varit ledig dessa två dagar....jag behövde det.

Som igår när jag var till magnetröntgen i V-ås så passade vi på att storhandla också, så nu har man det gjort.
Och nästa vecka nån gång får jag reda på hur det gick på magnetröntgen.

Vi hälsade även på en bekant som har fått hjärnblödning för nån månad sen, och det var en stor skillnad sen sist vi var dit. Jätte kul att träffa honom, skämtsam och man hörde vad han sa , jätte kul, att det har hänt nått.
Men det är hans vänstra sida som inte fungerar riktigt, men vi hoppas att han inte ger upp och att han kämpar på vidare, och det verkar han gör nu.
Han ville träffa lilla D så vi ska ta med henne nästa gång vi åker dit.


Härligt är det också med lite kyla, men jag vill ha snö, massor av snö, det gamla ordspråket säger ju om det slaskar på Anders dagen så får man en vit jul, hoppas på det :)

Hoppas ni får en bra dag

Kramar :)

2 kommentarer:

Uttan sa...

Men fy jag som trodde man kunde vara säker från getingarna nu.
Stackars lilla D :o(

Och Du fick ett annat stick skönt att ha det gjort.

Vi kanske kan träffas nått nästa vecka vilken dag som passar Dej Du har ju mer i din kalender än jag har.
Nu ska jag göra mej i ordning Jenny kommer och hämtar mej för just nu har jag lite svårt att köra bil....

Ha en bra dag!
Kram!

Leila sa...

Va, finns det getingar som sticks nu =O. Trodde de gått i idé för länge sedan.
Hoppas din dag har varit avkopplande, även om tandläkaren inte är lockande.
Ha det gott
Kram