måndag 28 september 2009


Hallojsan!

I dag har det varit en lång dag.
Jag gick upp 6.30, drack mitt goda kaffe som min sambo har suttit på. Solen sken och det var jätte fint ute, så jag fick för mig att jag skulle kapa syrenhäcken, och hämtar kabel och en elektrisk häck sax. Till en början så gick det bra men det var tungt och jobbigt, men så när jag höll på där i busken så kände jag nå konstigt på benet, jo, å det var en stöt jag fick av kabeln, för den hade ju spruckit sönder eller var nästan av på nå vänster, så det small till på låret och det var inge skönt, så då gav jag upp och låter nog min sambo få göra det.
Men jag har i alla fall försökt :)

I stället tog jag en vals med dammsugarn och det behövdes också, man skulle nog kunna tro att vi har fått valpar, små svart moln på golvet kommer krypandes fram, men nu är dom borta.

Sen kom dotter S och hon hade lovat lilla D att leka med henne idag när hon kom hem från skolan.
Lilla D saknar sin syster så mycket, dom har ju varit så bundna till varandra så lilla D har svårt att förstå att S har flyttat och ska bo hos sin kille A, men det går nog över, bara det får gå ett tag så.
Men S var ledig idag så då tyckte hon att hon kunde åka hit o vara med D :)

Så åkte jag och min sambo J till V-ås en snabbis, vi har ju dotter E fyller 18 år i helgen( stora flickan) så jag skulle leta en present åt henne men fick inte att få tag i (kan inte skriva det, för hon läser bloggen hon med) så nu får jag tänka om. Det vart lite mat också hittade jag vantar o mössa till lilla D med Hello Kitty märke på, så hon vart ju så glad så.
Och nu är vi hemma och jag sitter här o skriver, men ska gå ner och ta hand om lite disk efter barnen.

Imorgon är det jobba av igen, så vi hörs efter det.

Ha en bra kväll
Kramar :)


1 kommentar:

Leila sa...

Inte lätt att hitta presenter till någon som blir 18 år. Ja, om de nu inte tar körkort och önskar sig en bil förstårs =).
Kul att lilla D fick träffa syster sin.
Vi syns
Kram