onsdag 4 mars 2009

Trötter!

Hallojsan!

Idag är jag trötter, det har varit en hektisk dag på jobbet, stress, stress och åter stress, men det gick bra ändå. Jag började morgonen med beställning av räksmörgåsar, hela sju styckna, det slutade med elva stycken sammanlagt, så man fick slita hund i köket, plus att det var andra smörgåsar också, men det är kul, fast det är jobbigt när man måste stressa, men det är ju inte jämnt så. Men man blir trött efter en sån här vända, sen är man inte riktigt pigg heller, då blir man extra trött. Nog med gnäll.. ( man måste få gnälla av sig lite)

************

Snart är det färdig vid spisen, det blir några bilder till helgen, då får ni se. Det är bara målningen av kåpan som ska bli färdig.

************

I morgon är det en kund som har beställt en smörgåstårta, den ska vara av ost, skinka, ägg och räkor, så det ska bli kul att få garnera den, ett litet expriment.

************

Plussgrader är det ute, vi har massor av vatten och is ute på våran backe, nu får man gå försiktigt, jag höll på att fara på rumpan, men hamnade på bilen i stället och det var väl tur det.

************

I dag behövde inte jag göra någon stor gryta med mat, vi var bara fem vid mat bordet, annars har vi varit sju, för P och sonen har ätit hela helgen och början på veckan, men nu vart det så tomt eller plats vid mat bordet.
Så i dag vart det köttfärssås och spaghetti och det gick i det också.

************

Nu tror jag att lilla D har somnat, så jag ska gå ner och titta lite på tv innan det är kväller för mig, jag känner att jag är lätt sövd.
Jag satt med lilla D och tittade på barnprogram och då kommer dotter E och säger, - jaha, här sitter ni och sover till barnprogrammet och då hoppar man ju till för man har inte märkt att man har somnat, men man finner ju sig, jag sa bara -jag tittar bara på ögonlocken, får man inte göra det?
Då vart det ett gapskratt, det är inte lätt när ögonen inte vill som en annan vill.



God natt och sov gott alli hopa :)

Kramar

Inga kommentarer: