onsdag 11 mars 2009

VÅR INNE!!


Hallojsan om jag inte får vår ute kan jag ju alltid ha det inne =), kvistar från äppelträdet, syren,björk och videung som håller på att slå ut.
Det fattas lite vår blomster och det hade jag inte hemma. ;)

************

Tänk barn, vad dom kan hitta på en massa saker, vet ni vad lilla D sa imorse, jo hon har små toppar som hon har fått av sin stora syster S i julklapp, dom använder hon jätte gärna och idag så hade hon en sån på sig pluss en tröja med en liten öppning fram så sitter hennes store bror N och pratar, tittar på henne, då brister hon ut och säger - Titta inte på min bh, för du kan bli kär i mig. och vi tittar på varandra och gap skrattar och frågar var har du fått det i från? - ingen stans, men dom blir kära och ska pussas, jisses, vad säger man..., man bara skrattar åt na. Men brorsan vart ju så förvånad när hon sa det. Det börjas i tid, tydligen...

************

Och snöar gör det också, jag gick ut med vovvarna på promenad och skulle gena över en åker och in i en liten skog, tar sats och sjunker, får snö ända upp till knäna där står jag och ser dum ut och tänker kan det inte smälta nu och bli vår, jag hade snö innan för byxor och skor och hundarna trodde att jag busa så dom sprang ju bara runt mig(då svor jag en pytte liten ramsa, men det gick över ). Dom hade kul i alla fall, även att matte var dyng sur när hon kom hem.

Här är bus kottarna =)

************

Nu har vi haft en liten fest tyckte lilla D, vi har käkat pizza i dag när gubben inte är hemma, och det blir ju lite speciellt för annars äter vi inte sånt förns på helgerna, så i dag var det fest tyckte hon.

************
SMÅ MINNEN UR BARNDOMMEN!

Nu har lilla D somnat, hon sover i pappas säng i natt och det har hon också längtat efter, det kom jag i håg när mina bröder jag hade i Ösmo där jag bodde(fosterhem), vi fick turas om och sova i pappans säng när han låg borta på jobb, men i bland gick det långt mellan gångerna och var det inte äns tur så försökte man i alla fall, för det var ju så speciellt att få sova i den sängen.
Det är mysigt att minnas tillbaka i bland tycker jag.

************

Ha en bra kväll ;)

Kramar

1 kommentar:

Himlarum sa...

Hej!
Tack för visiten hos mig! Tack vare den hittade jag ju in till dig! En så´n trevlig blogg du har! Kul att läsa!
Stor kram
Ann-Helen