tisdag 10 februari 2009

Hallojsan !!



I dag har jag varit hos farbror doktorn, det gick ju bra. Jag ska väl få ta en röntgen, sjukgymnast och äta nå tabletter mot inflammation och en muskelavslappning, hmm.
Jag är ju så himla anti tabletter, men, men det här blir väl säkert bra i slut ändan.
Men han tittade lite konstigt på mig, för jag är rak på sak , så när jag kom in dit sa jag åt honom
- det är första gången jag är här och jag vill inte bli sjukskriven, men jag vill ha hjälp med det onda..
Då kan ni tänka hur han såg ut, vilken människa som kommer in och säger så där, men det finns ju folk till allt( han tänkte nog så).
Att jag inte vill bli sjukskriven är ju för att jag har tagit ledigt 2 veckor framåt från och med måndag nästa vecka=)


*************
När vi var i staden Sala så passade jag på att handla lite mat, äta bör man, annars dör man, eller...
Jag hittade Kyckling klubbor för 28 kr påsen, och det var 7 st stora klubbor, det tyckte jag var billigt.
Så det blev marinerade kyckling klubbor, basmatris, och egen tillverkad curry sås och grönsaker. Vart jätte gott, till och med lilla D åt en massa.

*************
Ja, barn, när lilla D satt och åt så frågade jag henne hur hon hade haft det i skolan, vet ni vad hon säger?
- du behöver inte bry dig, för jag äter.
ops, sa jag, här tar man till ord :)
Vad ska man säga, jag bara skrattade. Det är väl nått dom kör med i skolan.

*************
Snart är det alla hjärtans dag.
Det är så kul när barnen kommer hem med gulliga alla hjärtans kort och i det här fallet så är det lilla D som har gjort det.

Ha en skön kväll
Kramar :)


2 kommentarer:

Stina sa...

Hoppas att du får må bättre snart.:-) Kram

Uttan sa...

Ok..det verkar gått bra hos doktorn.......Du har en utmaning på min blogg att ta tag i.Kramar!