onsdag 25 februari 2009

Hallojsan!!


Nu har jag landat. I dag fick jag ta med min son in till Sala och inhandla lite mat, det hade sinat i skåpen, men nu är det fullt igen.

Jag har alltid velat ha en mormors tunga (blomma), nu har jag äntligen köpt en liten sådan, jag var bara tvungen.


************

Vi fick med oss kakel från skåne, ett jätte fint kakel från min gamla foster pappa S, det ska vi ha i köket, så nu har gubben och P rivit ner det, så i morgon ska det putsas. Det ska bli jätte kul och se när det blir färdigt. Jag tror det kommer att bli fint.
************

När vi var i skåne så var syster C och jag och handlade, vi var till en butik som jag inte kommer i håg vad den heter ( senildement) , men jag köpte plast blommor där i alla fall. Murgröna till min tak ljuskrona och ett litet citron träd. Jag som har letat över allt efter murgröna som jag kan klä ljuskronan med och har inte hittat, men nu så, nu är den grön, det fattas bara ljus i den.










Sen hittade jag servett ställ (äntligen), det har jag också letat men inte funnit nått i min smak men nu så nu finns det en på mitt köks bord också.

************

Annars har jag inte gjort så mycket i dag.
Jag slog en signal till min kompis A, och hon mådde bra efter allt firande.
Vi ses på fredag :)

************

Sen vart det matlagning, i dag bjöd jag på benfria fläskkotletter, brunsås med hela champinjoner, potatisgratäng och sallad, även P fick mat här. Det gick hem det också.
Nä nu ska jag gå ner och titta på tv en stund, vi ses i morgon.

Ha en bra kväll

Kramar ;)

Inga kommentarer: