torsdag 19 februari 2009

Hallojsan!!

I dag har jag inte gjort så mycket, förutom att jag har tvättat, men det gör man ju varje dag.
När man har små tjejer och tonåringar, så blir det mycket tvätt.

När jag har tagit sista tvätten i tvätt korgen, så blir man såå himla glad att man ser botten på den, men den glädjen brukar alltid försvinna lika snabbt, för då kommer man ner och säger jag har bytt säng kläder,och det var man tvungen att göra på en gång, eller så kommer en hel hög med kläder som man har samlat på rummet, för då upptäcker man att mamman i huset plockar inte i hop tvätten, man får vackert göra det själv, och gör man inte det så blir det inte tvättat..
Nog om det.

************

I dag kom Diesels & Frejas lek kamrat Rex, men Freja vill inte riktigt leka med honom, det blir nån form av konkurrens eller så försvarar hon Diesel, så hon fick inte vara med.

************

I dag fick jag för mig att jag skulle laga nån fisksoppa på och det blev en klar Pangasius soppa med rödlök, potatis, morötter och dill, det vart jätte gott, och till dom som inte äter fisk soppa fick pannkaka,grädde och sylt och det var inte heller så fy skam.

************

I morgon blir det att packa, för på lördag morgon (tidigt) åker vi till skåne, det ska bli kul, men jag hade även velat gratta min vän A, men vi får ta det en annan dag, eller hur A? Kram på dig..
Hoppas din födelsedag blir bra på lördag, och att du får sitta och bli uppassad hela dagen lång :)

************

Nu ska jag plocka fram lite kläder som lilla D ska ha på sig i skolan, dom ska ha frilufts dag i morgon, då ska dom till ett ställe som heter Salboheds backen(grannbyn), där ska dom åka pulka, skidor och grilla korv, det bli nog kul för dom. Hoppas på bra väder.

Ha en bra kväll

Kramar=)

1 kommentar:

Stina sa...

Kram till dig gumman.:-)