söndag 1 februari 2009

Skoter åkning!!


I dag vart det skoteråkning hela dagen lång.
Det känns att man har varit ute, även denna gång tog vi med oss korv, kaffe och varmchoklad så att vi klarade oss. Alla barn utom F var med, hon fick jobba. Sen grannarna A, S S och sedan A, K, S var med vi hade jätte kul alli hopa.

Men stackars E var med, det började med i morse när hon vaknade så sa hon,
- skitt, vad jag har tränings värk
- ok, sa jag, vad bra att vi ska ut & röra på oss
-nja, säger E, men jag följer med ändå.
Men hon var inte nå rolig, hon ville knappt köra skoter och hon frös hela tiden, hon åkte hem tidigare, men när vi kom hem så kände jag på henne, hon var så varm så jag fick ta febern på na, ja det visade sig att hon har 39,2 i feber (stackars jänta), då förstår jag att hon inte va så pigg och varför hon trodde att hon hade tränings värk, det var ju att hon hade feber, men hon såg inte sjuk ut. Nu har hon även ont i halsen också( undrar om det är influensan), kanske har blivit smittad av Stina på Hemma på landet, =) ha,ha.

Sen fick vi Västerås besök, J, A, A, kom hit & drack en snabb kaffe, så det vart lite sen middag för oss i dag. Vi brukar inte äta middag 19.15 på kvällen, men ibland får man göra så. Det vart lasagne idag med vegetariska lasagneplattor, jätte gott!

Nu återstår bara sängen, för i morgon börjar allvaret igen, men i morgon har jag hjälpreda, lilla D ska med och jobba,och hon ser fram emot det. Skolorna har stängt imorgon, så jag trodde att fritids var stängt också, men så var inte fallet, men jag hade ju redan låvat lilla D och då går det ju inte ändra på det, så blir det, hon får hjälpa mamma & göra goa mackor istället.

God natt & en trevlig kväll till alla :)

Kramar

1 kommentar:

Uttan sa...

Kul att ni haft kul!!!!
Ja det är roligt att åka skoter.
Vi gick runt kvarteret ikväll...jag behövde luftas.
Kramar!