onsdag 18 februari 2009

Ta't lugnt! vad är det?


Jag tror jag blir knäpp på mig själv..
Man säger till arbetskamraterna att vad skönt det ska bli att vara ledig, hmm......
vad är det för nåt?
kan någon tala om för mig hur man gör?... är det något man äter?....
Jag såg verkligen fram emot att vara ledig, men jag tycks ju bara komma på mer och mer saker att göra, jag känner mig inte utvilad precis, förutom i går när jag var och simmade med dottern.
Jag är en riktig rastlös person som inte kan sitta stilla.

************

I dag på förmiddan efter att jag hade dammtorkat neder våningen, så tänkte jag vila, för jag har sån skallvärk, men när jag låg där i soffan så låg jag bara och vred mig åt alla håll och ögonen kunde inte blunda, hur pigg som helst, jaha vad gör man då?, jo då kommer man genast på att jag skulle göra socker kaka med kanel i och det gjorde jag, ( reseptet hittar du på Hemma på landet, (se bloggar jag följer), den vart jätte god, sen kom jag på att jag ville testa på att göra kärleksmums eller snoddas med kanel i och den vart också jätte god, se recept på sidan.

*************

Och nu har lilla D kommit hem från skolan, och då är det heller ingen vila, fast man får väl se det som när man blir gammal får man nog sin vila ändå :)

************

Min vän A fyller 50 år, och jag har hjärnsläpp och vet inte vad jag ska köpa åt henne. Hon har allt+ lite till, har ni några förslag, skriv gärna en kommentar till mig, skulle jag bli så glad om jag fick hjälp. :)
Nu funderar nog hon om jag är dum eller dum, som skriver detta i bloggen, nä då, en kul grej, om man kan få lite förslag.
************

Vi ses i kväll =)

Kramar ;)

1 kommentar:

Uttan sa...

Hur DU min vän ska kunna koppla av vet jag ej!!!! Ta´t lugnt ta en Toy! Du är som i en tromb som du inte kommer ur.En tant sa till mej en gång.-du måste lär däj å koppl utå!!!!Alltså Du måste lära dej att koppla av och det är en konst,jag kan lära dej ifall Du vill.. jag äär hemskans bra på de....Kram!