söndag 15 februari 2009

LÅNG DAG!!

I dag tycker jag att dagen har gått extra sakta och varit extra lång, även om jag har gjort en massa saker, men det har varit trögt att sätta i gång något projekt. På förmiddan satt jag och gjorde absolut ingen ting och det är inte likt mig, men jag gjorde det. Sen kom sonen hem och undrade om jag ville ha kaffe, och jag som är kaffe tunna säger ju inte nej, så han var så gullig och satte på lite kaffe.

************
Men efter det vart jag lite piggare, så jag satte i gång att baka farin limpa, jätte god och enkel att göra. Se recept på sidan.

************

När gubben fyllde år i somras så fick han en ångtvätt, som han aldrig har använt, inte förns i dag.
Han fick för sig att ånga badrummet, oj vilken skillnad det vart. Han gjorde en ruta mitt på väggen och det syndes, vilken ren liten ruta.
Ja hur blev det då, då, jo, han fick ju ta hela badrummet, och det vart ju som nytt..
************

I dag lagade jag i ordning en blomkåls gratäng, kassler, potatis och sallad, och det vart ju jätte gott. Blomkål är en farlig grönsak för mig, jag bara älskar det och kan äta hur mycket som helst av det, och det gjorde jag och ångrade mig gjorde jag också, för när man har varit duktig och inte ätit alls lika mycket och lyckats gå ner 3 kg, så ska man inte stoppa i sig som jag gjorde idag. Så det vart en rask promenad på kvällen och hoppas på att man motionera bort lite och även dom små godisarna jag smakade på igår (kunde inte låta bli) och det var ju inte bara en heller.

************


Den här lilla rosen fick jag av E på Ica köplusten i grannbyn. Om man handlade för 500 kronor så skulle man få en överaskning och det var denna ros. Kul grej, att hitta på nått sånt, jag visste inte om det, för över 500 kr kommer man ju lätt i alla fall, det är ju inte billigt att handla mat.


Ha en trevlig kväll

KRAMAR =)

1 kommentar:

Uttan sa...

Bergensee det ligger...vi åkte en bit sen svängde vi av vägen en bit ut i skogen där vid en sjö och så var det där.Jag är så useel på att förklara vägar men du fattar nog???
Kram!