söndag 17 maj 2009



Hallojsan!

Helgen har varit rätt så lugn.
Har inte gjort så mycket, lilla D har vart på kalas och det tyckte hon var kul.
Sen i går fick jag hem 10 kilo nötfärs och det var ju också ok. Så det stog jag och packade i går kväll.

Sen var det att titta på alla bidrag på Eurovision song contest, det gick inge bra för Sverige men för Norge gick det bra, han sjöng inte så illa, det var en glad låt och det är så fint när man spelar fiol som han gjorde.

************

Diesel fick avmaskningsmedel igår, vägrade äta på hela dagen, men tillslut fick jag sitta o mata honom för hand, då åt han. Hoppas det gör nån nytta. Men när föredetta grannen K och S kom över med sin lilla gulliplutt, Nemo, då vart han pigg, lekte med pinnar, till och med att han sprang och jagade dom. Hmmm, det är svårt att veta hur det är fatt med han.....



Här har diesel en fotbollshatt och solglasögon.Vad fin han är lilla Nemo.

************

Sen har vi lite tråkigheter också, vi ska ju på minior avslutning nu på morron, men lilla D har kräkits i natt, hela våran säng, hu,hu, hmmm. vad blir detta? är det magsjukan eller?...., men hon har inte kräkits nå mer efter det, men hon sa att hon åt för mycket grädde på kalaset, omdet är det. Vi får se, men hon ligger o sover nu och det behöver hon.

I natt så tittade hon på klockan och, men mamma klockan är tre på natten och jag gör så här, men nuffan sa jag det är ingen fara, det kan bli så ibland, mmmm, säger hon och somnar.
Vad gör en annan, man ligger vaken och funderar ska det bli något mer? eller?... kan man sova den lilla stunden som är kvar?..... Men vi har sovit.

************

Ni får ha en bra dag
det ska jag försöka ha

Kramar =)

1 kommentar:

Leila sa...

Hoppas D är bättre. Inget roligt att kräkas.
Jag har också kräkts nu på morgonen, men det beror på huvudvärken. Hoppas det hinner gå över tills jag ska iväg.
Kram